Забавна история за автомобила

Забавна история за автомобила Днешният автомобил е плод на дълга история, той не се е появил с магическа пръчка за един ден, а е резултат от продължителната работа на много хора.

Небезизвестният Леонардо да Винчи, освен че е бил художник, се е занимавал с какво ли още не. Част от инженерната му работа например включва именно едни от първите (ако не и първия) трудове, посветени на автомобила. С това се е занимавал и сър Исак (напоследък сякаш по-известен като Айзък) Нютон. (Да, това е същото онова момче, дето обичало да седи в градината под ябълката и когато една ябълка му паднала на главата, вместо да я напсува едно хубавичко, измислило закона за гравитацията!)

През 1769 се ражда прадядото на автомобила, който е задвижван от парен двигател. Създателят му е френският инженер Никола Жозеф Куно. И като на един истински прадядо, на това превозно средство му се налагало да спира на всеки 10-15 минути, за да „събере сили”, или иначе казано да произведе още от необходимата пара.

Автомобилните катастрофи също не са от вчера. Именно Куно е първият човек, преживял подобен инцидент – забил се със своето творение в някакъв зид… Скоро го сполетяло и друго – един от спонсорите на неговите опити умрял, а друг бил пратен в изгнание (причината не се знае, но пък можем да предполагаме, че е била някоя типична за онези времена – например че се е заиграл с неподходящо момиче!). И така, експериментите на Куно спрели…

През следващите 100 години учените продължили да работят по двигателите, задвижвани чрез пара. И така стигаме до началото на 20 век и две важни имена, считани за създатели на модерния автомобил – Готлиб Даймлер и Карл Бенц. Всъщност де създават първата практична, задвижвана чрез газ кола, от която тръгват всички по-нататъшни усъвършенствания.

Двигателят с вътрешно горене започва своята история (по-точно предистория) още в края на 17 век. Отново различни учени усъвършенстват системата през следващите няколкостотин години. Тук трябва да споменем името на Николаус Аугуст Ото, който през 1876 изобретил и по-късно патентовал четиритактовият двигател, познат като „цикълът на Ото”.

Даймлер изобретява прототипа на модерния газов двигател с вертикален цилиндър през 1885. А Бенц притежава първия патент за газов двигател. Оттам нататък автомобилът се развива така бързо, че само стотина години след времето, за което говорим, е надминал и най-футуристичните сънища на добрия стар Куно…

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник