Порше

Автомобилът е изобретен от тогавашния млад инженер и тест пилот – Фердинанд Порше, като именно този автомобил прави за пръв път името “Porsche” известно. През 1928. Като технически директор и член на борда на “Даймлер” ,Фердинанд Порше създава легандарните модели “Mercedes SS” и “SSK”. Две години по-късно той основава свой собствен инженерен офис в Щутгарт, Германия, след което през 1933 г. създава дизайна на “Фолксваген”.
През пролетта на 1936 г. са проведени тестове с първият прототип на “Фолксваген”. Стартират от задния двор на вилата на Порше в Щутгарт. Две години след това е създаден и първият изцяло завършен автомобил “Фолксваген” във Волфзбург. Поради началото на Втората световна война, производството не започнало, но през 1946г. то стартира.През 1948 г.Под ръководството на Фердинанд Порше се създава спортна кола, базирана на частите на Фолксваген 356. Малко след това, на 8 юни 1948 г. е създадена и първата кола, носеща името „Porsche”.
Двуместен открит автомобил, изработен от лек метал. Година по-късно в Торино, Италия е представен нов модел “Порше 360″ – кола с 12-цилиндров двигател, с компресор с раб. обем 1493 куб. см. и мощност 385 конски сили. Максималната скорост на този модел е била 330 км/ч. През 1950 г. Порше се премества в Зюфенхаузен.Така започва нова ера в историята на марката, като Porsche става независима автомобилна компания. През 1951г . професор Фердинанд Порше умира на 75 годишна възраст. Същата година Porsche 356″ отбелязва първият международен успех в автомобилно състезание, печелейки Льо Ман в категория 1100 куб.
1953 г. бележи появата на нов модел “Porsche Spyder” с 1.5 литров ,4-цилиндров двигател,с мощност 110 конски сили. Три години по-късно през 1956 г. по случай 25-тата годишнина от създаването на компанията Порше е произведено десетхилядното Porsche 326 за последен път. През 1961г. тайно се започва работа по изработването на ново Порше с 6 – цилиндров двигател. Каросерията е проектирана от Фердинанд Александър Порше,син на Фери Порше. Две години след това автомобилът е представен на Международния автомобилен салон във Франкфурт.
На изложението за спортни коли във Франкфурт през 1969 г. са представени новите модели “Porsche 914-4″ и “Porsche 914-6″. Компанията за втори път печели Световния шампионат за нови коли и втора поредна година “Porsche 911″ печели рали “Монте Карло”. Само една година след това Porsche 917 печели всички световни рали надпревари. 1974 е годината, с която се слага началото на нова страница в историята на Порше с представянето на първото Porsche 911 Turbo.
1975 г. Порше представя моделът “Porsche 924″ с двигател, разположен отпред и задно предаване. През 1977 г. в Щутгарт стартира производството на т. нар. “голямото Порше” – моделът 928, с V8 олекотен двигател. Началото на 80-те е белязано с нови успехи за немският автомобилен производител с появата на най-успешната спортна кола за всички времена – Porsche 956 през 1982 г. През 1985 г. се появява и моделът Porsche 959, като от него са произведени ограничено количество бройки.
През 1988 г. на пазара е пуснатo новото Porsche 911 Carrera 4. На следващата година е представен моделът Porsche 911 Carrera 2 с четири-скоростна кутия, работеща ръчно и полуавтоматично.
1993 е доста успешна година за Порше, през която e представен новият проект Porsche Boxter и новият модел Porsche 911 Carrera. През 1995 г. се появява новото “Порше 911 Turbo”, с битурбо двигател. Този автомобил става първата произведена кола в света с най-ниска емисия вредни газове. През 1996 г. започва производството на новото “Porsche Boxter”, а на следващата година е представено новото Порше 911 с 6 цилиндров боксер двигател. Това е първият модел на компанията, който има двигател с водно охлаждане. От края на 90-те до днес Порше пожъна изключителни успехи, произвеждайки невероятни и все по-модернизирани коли. Сред най-популярните и атрактивни модели са новите поколения от серийте 911 – Porsche Turbo, Porsche Carrera, Porsche Targa, както и суперспортните Porsche Carrera GT, Porsche GT 2, GT3; Последното творение на немският автомобилен производител е шедювърът Porsche 918 Spyder.