Най-бързото Mini - JCW GP

Най-бързото Mini - JCW GP Mini показа най-мощната версия John Cooper Works GP на популярния модел, която дебютира на фестивала Mini United на френската писта "Пол Рикар", трасе, на което са написани някои от най-славните страници от историята на Формула 1.

Четвъртото издание на световния фестивал събра под открито небе феновете на Mini, а акцентът тази година беше музиката - над 10 групи забавляваха феновете, а сред звездите Iggy and the Stooges, The Ting Tins, Gossip и т.н.

Досегашните три издания на Mini United бяха пистата "Мизано" в Италия (2005), в Амстердам (2007) и на легендарната писта "Силвърстоун" в Англия през 2009. Преди три години фестивалът събра 25 000 фенове на Mini от 40 държави, които заедно отпразнуваха 50-годишния юбилей на британската марка.

С какво обаче JCW GP е по-различен от топ версията в гамата на Mini JCW? Новият JCW GP е наследник на модела от 2006 Mini Cooper S, оборудван с кит JCW GP. И вече е факт постижението, което донесе на JCW GP званието "най-бързото Mini" - 8 минути и 23 секунди за обиколка на Северната отсечка на Нюрбургринг, известна още и като "Зеления ад". Постижение, с почти 19 секунди по-добро от това на предишната GP версия.

JCW GP ще бъде произведен в ограничена серия - едва 2000 бройки, а в автомобила са намерили място доста решения, заети директно от моторните спортове - настройката на двигателя, на шасито и аеродинамични елементи, осигуряващи по-стабилно поведение при висока скорост и в завои.

Mini JCW GP се задвижва от 4-цилиндров 1,6-литров бензинов двигател с двойноструен турбокомпресор с мощност 230 конски сили. Към това конструкторите от Mini са добавили регулируемо състезателно окачване, странични престилки, аеродинамични елементи в предната и задната брони, сериозен спойлер над задното стъкло и нов заден дифузьор, който подобрява контрола над въздушната струя, минаваща под пода на колата.

За да сме максимално близо до състезателните условия задните седалки на JCW GP липсват (както беше и при оригиналната версия GP от 2006). Предните седалки също са състезателни, а спирачната система е заета директно от прототипите за пистови състезания.

JCW GP постига отличен резултат и в още една насока - съотношението мощност към всеки литър от работния обем на двигателя. Тук постижението е над 140 конски сили на 1 литър работен обем, което поставя автомобила близо до класики като Nissan GT-R и Mitsubishi Lancer Evo X.

Въпреки че, JCW GP ще се среща рядко по пътищата, лесно ще може да го различите, когато го видите - голям въздухозаборник на предния капак, надписи GP на предния капак и праговете на вратите и доста елементи, оцветени в червено.

Все още няма яснота за това как ще бъдат разпределени квотите от ограничения тираж между желаещите страни, но първи се оплакаха от Австралия - едва 20 коли за местния пазар. Битката за квоти в Европа ще е още по-ожесточена.

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник