Audi A7 премина на водород

Audi A7 премина на водород Audi официално показа свой модел, който работи на водород. Прототипът се нарича A7 h-tron quattro и бе представен на автосалона в Лос Анджелис.

В предната част на A7 е поставен блок с 300 водородни клетки. В тяхната конструкция са включени полимерна мембрана и катализатори, направени от платина. Процесът с получаване на електрическа енергия стартира с разделянето на водорода на протони и електрони.

Именно протоните преминават през мембраната към катода, където се съединяват с кислорода, превръщайки се във водна пара. На свой ред електроните се превръщат в електричество.

За работата на топлинните елементи помагат и турбината, която подава въздух към клетките, вентилатор, който връща неизползвания водород към анода за разграждане, а също така и помпа за охлаждане. Системата работа в диапазона между плюс 80 и минус 28 градуса по Целзий.

Добитата енергия постъпва в литиево-йонните батерии с капацитет 8.8 кВт/ч, разположени под багажника. Те могат да захранват автомобила и без помощта на водородните клетки, като в този случай енергията ще бъде достатъчна за пробег от 50 км. Самите батерии могат да се зареждат от стандартна електрическата мрежа, като за това са нужни около 4 часа.

Хечбекът се задвижва от 2 електромотора – по един на предната и на задната оси. Тяхната обща мощност е 230 к.с. и 540 Нм въртящ момент. От 0 до 100 км/ч Audi A7 h-tron ускорява за 7.9 секунди, а максималната скорост е 180 км/ч.

Четирите резервоара, поставени в задната част на автомобила, събират около 5 кг. водород, който се съхранява при налягане от 700 бара. Този запас стига за изминаване на около 500 км.

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник