BMW M5: Игра за успели

BMW M5: Игра за успели Новата M5-ца на BMW е може би един от най-противоречивите автомобили, които баварците някога са лансирали на пазара. Тя голяма и в града определено е предизвикалство за маневриране, с предостатъчно простор за водача и пътника отпред, но с ограничена свобода за пътниците отзад, с огромен багажник, който обаче в повече случаи остава празен, с чудовищен двигател, който буквално изпива всяко левче от

Причината за горните и още няколко недостатъка на новото поколение BMW M5 обаче е една единствена. Този, иначе петместен автомобил, е направен с идеята за максимум двама човека, поне единият от които трябва да е успял. Във всеки един аспект от своето съществуване…

Дотолкова успял, че да посреща с насмешка разхода на гориво от над 20 литра на 100 километра в града, цената на гумите (около 700 лева едната), да не се трогва от това, че пътниците отзад нямат достатъчно място за краката, стига неговото тяло да е позиционирано в една от най-удобните и в същото време спортни седалки, налични на пазара, и най-вече да може да си доставя върхово удоволствие на някое затворено трасе или писта… Собственикът трябва да е в състояние да отговори на високите изисквания, които му поставя струващият над 200 000 лева автомобил.

Дизайнът на новото BMW M5 е в типичната за семейството М архитектура, отразяваща завидните динамични и в същото време прецизно контролируеми характеристики при управление. Интериорът на автомобила е уникална комбинация между кокпит на спортен автомобил и луксозна атмосфера. Тук откриваме спортни контролни уреди, тапицирана с кожа средна конзола, уникални за серията декоративни елементи, електрическо регулиране на кормилната колона, четиризонална автоматична климатична инсталация и индиректно осветление.

В допълнение на разположение на водача е и богат избор от допълнително оборудване, предлаган за BMW Серия 5 Седан, като комфортен достъп, врати с автоматично затваряне, автоматично управление на задния капак, панорамен стъклен таван с електронно управление и др.

BMW M5 е оборудвано с 4.4-литров, V-образен, осемцилиндров високооборотен M TwinPower Turbo турбоагрегат, който генерира максимална мощност от 560 конски сили и максимален въртящ момент от 680 Нм.

Автомобилът е в състояние да се ускори от 0 до 100 км/ч за 4.4 секунди и от 0-200 км/ч за 13 секунди. Максималната скорост е електронно ограничена до 250 км/ч или до 305 км/ч при поръчка на специалния М- пакет. BMW M5 постига среден разход на гориво от 9.9 л на 100 км или с над 30% по-малко, в сравнение със своя предшественик при увеличени с 10% в мощност и с 30% във въртящия момент. В комбиниран режим на движение, по време на изпитанието (около 500 км със средна скорост на движение от около 70 км/ч), автомобилът отчете разход на гориво от малко под 12 литра на 100 километра. За постигането на тези резултати спомагат системите Auto Start-Stop, както и Brake Energy Regeneration функцията.

Предавателната кутия на новата M5-ца е седемстепенна роботизирана M Double Clutch Transmission Drivelogic, а в екипировката са включени още система за оптимално потегляне от място Launch Control, Head-Up Display, автоматична ръчна спирачка, спортен волан и други.

BMW M5 идва с няколко индивидуално конфигурирани режима, на управление и поведение, които се активират с M Drive бутоните на волана и тези на конзолата около скоростния лост. Те включват уникална сред конкурентите гама от програмируеми параметри: чувствителност на педала на газта, настройки на превключване на предавките, на динамичния контрол на амортисьорите, на реакцията на волана и други.

Друга изключително интересна черта на BMW M5 е неговата система Active Sound. Присъствието й е наложено от факта, че интериора на суперспортния седан е дотолкова добре обезшумен, че водачът и неговите спътници са ощетени от наличната цялостна аудио-наслада, която предлага V8 сърцето на колата. Поради тази причина, с помощта на интегрираната в М5-цата аудиосистема, Active Sound системата "доставя" до вътрешността вторичен звук от мотора, съобразен с параметри като степен на натискане на педала на газта, скоростта на движение и работните обороти на мотора.

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник