Шефът на Volkswagen е най-успешният мениджър в бизнеса

Според агенцията през всички препятствия са преминали успешно само няколко лидери на големи компании. Най-добре от тях се справя Мартин Винтеркорн (на снимката), който печели и наградата „Най-добър управник в индустрията сред европейските компании за годината”. Посочва се, че благодарение на него Volkswagen e лидер на Стария континент, а зад океана се представя много добре с модела си Passat, който се произвежда в Тенеси.
65-годишният Винтеркорн ръководи VW Group от 2007 г. Той е шеф на концерн, обединяващ 12 марки и се стреми да го изведе на първо място в света, като е напълно възможно това да стане преди обявения срок – 2018 г. За тогава Винтеркорн си е поставил цел Volkswagen да продава по 10 млн. автомобила годишно и да изпревари конкурентите General Motors и Toyota. Сериозна роля за това трябва да изиграе новия low-cost (евтин) бранд, който германците ще пуснат през 2015 г. Той ще предлага на развиващите се пазари автомобили с цени между $6000 и $13 000.
„Най-добър управник в Северна Америка” е шефът на концерна Fiat Сержио Маркионе, който успя да остави сериозна следа в автомобилния бизнес, благодарение на закупуването на Chrysler. 60-годишният италианец е известен с това, че предпочита да ходи с пуловери, вместо с костюми Armani. Както и че постоянно говори за кризата в Европа, но това не му пречи да гони повишение на продажбите. Под негово ръководство Chrysler излезе на печалба тази година, а през 2013 г. се очаква приходите на концерна да надминат $1.5 млрд.
„Най-успешен управник в Азия” е шефът на Honda Таканобу Ито. През последната година той трябваше да се справи с пораженията от цунамито в Япония, наводненията в Корея и протестите срещу японските производители в Китай. Освен това Honda трябваше спешно да промени модела Civic, който бе затрупан с много критики. Ито и екипът му успяха да възродят спортната NSX, която обещава да се превърне в хит, когато стъпи на пазара. А също така и да пуснат напълно преработения Accord, който вече е на нова платформа и разполага с нови двигатели, трансмисии и окачване.
„Най-добър управник на азиатска компания в САЩ” стана шефът на Toyota Motor Sales U.S.A. Джим Лентц. Неговата основна цел е запазване на имиджа на компанията, след като се наложи милиони от нейните автомобили да бъдат върнати в сервизите, а също така успя да се справи и с пораженията от цунамито в Япония. Благодарение на Лентц и хората му Camry си остава най-продаваният автомобил в САЩ.
„Най-добър управник на европейска компания в САЩ” е шефът на Volkswagen Group of America Джонатан Браунинг. Той успя да увеличи продажбите на концерна с 30%, като за 10 месеца бяха продадени близо 500 000 автомобила. Това е половината от плановете на концерна за 2018 г. Браунинг оглави компанията преди 2 години и заедно с екипа си успя да убеди местните клиенти, че автомобилите на Volkswagen са подходящи за САЩ. Любопитното е, че 53-годишният Браунинг всъщност е англичанин, като по-рано е заемал ръководни длъжности във Vauxhall и Jaguar.
За „Най-добър дизайнер” бе избран изпълнителния директор на Ford Motor Co. Мори Калъм, който е на поста си от 2006 г. Той отговаря за дизайна на компактния кросовър Ford EcoSport, който бе разработен в Бразилия, но е насочен към много пазари. Преди това 54-годишният шотландец е работил за Chrysler, Mazda и PSA Peugeot-Citroen. Той е в основата на разработката на пикапа Ford F-series Super Duty.