Слънце, лято и море - с една кола е най-добре! И във водата и на пясъка! - видео

Слънце, лято и море - с една кола е най-добре! И във водата и на пясъка! - видео Дали това е Jeep? Или пък бърза моторница? Не – това е амфибията Panther на фирмата WaterCar! Всъщност амфибиите не са нещо ново под слънцето, като повечето от тях са развити на базата на лодки, на които е добавена възможност за придвижване на суша, но с не особено висока скорост.


Или пък на автомобили, които могат да плуват, но отново с ниска скорост по водната повърхност. Това досега беше правило и нито един от предишните варианти не предлагаше възможност за ежедневно отиване на работа с прилична скорост и същото на вода по време на уикендите.

Новата кола на WaterCar - Panther има сериозни претенции да е достатъчно автомобил на суша и не по-малко бърз катер на вода. Каква по-добра комбинация за лятото от слънце и море с кола, която може и да лети по пясъка на плажа?

Рецептата е проста – взимате Jeep CJ-8, слагате в задната му част двигател от Honda, 3.7 литра, V6 с мощност 305 к.с, добавяте стъклопластово дъно, прибираеми в него колела и водомет, и получавате новият Panther, който с право претендира да е най-бързата амфибия в света. Максималната му скорост на сухо е над 130 км/ч, а на вода 70 км/ч. Ускоряванията на вода и суша не се съобщават, но при собствена маса на машината от 1340 кг, може да се очаква почти екстремна динамичност.

Panther е екипиран с дългоходово, оф-роуд окачване на колелата, което позволява лесен подход към водната повърхност дори и там, където отсъства път. Външният вид на Panther произлиза от този на модела Jeep CJ-8 Scrambler с удължено междуосие, което осигурява достатъчно вътрешно пространство за пътнико-моряците.

Понеже шасито на Jeep-а е прекалено тежко, от WaterCar са създали доста по-леко от стомана с високо въглеродно съдържание /chromoly steel/. Тя има достатъчно качества за заваряване, формиране, здравина и твърдост, които надхвърлят тези на нормалната въглеродна стомана и въпреки, че е по-скъпа, решава успешно проблема с намаляването на теглото на машината.

Шасито ляга здраво в стъклопластов корпус и е залепено яко със съвременни епоксидни лепила, което намалява вибрациите и шума при бързото движение по суша и вода. Празните пространства между двата елемента са запълнени със стиродур, което прави машината и непотопяема.

Изцяло алуминиевият двигател от последно поколение на Honda Acura 3.7 л, VTEC, V-6 има 24 клапана, задвижвани от системата VTEC - Variable valve Timing and lift Electronic Control (с електронно контролирано променливо време за работа на клапаните и тяхното повдигане). Моторът има отлично охлаждане и намалени допуски на буталните пръстени. Той осигурява мощност от 305 к.с. при 6300 оборота в минута и максимален въртящ момент от 371 Нм при 4500 оборота в минута. Двигателят е със степен на компресия от 11.1:1, което изисква употребата на минимум 91-oктана бензин за избягване на детонациите.

Panther има специален предавателен механизъм, който задвижва задните колела при движение на суша с четири предавки или водния джет /водомет/ при движение на вода. Механизмът е разработен да издържа на двигателна мощност до 1000 к.с. на суша и 500 к.с. на вода, което осигурява дълговечността му при експлоатация, независимо от условията.

Влизането във водата може да става при скорости до 25 км/ч, ако няма откос по-висок от 20-на сантиметра и брегът е полегат. При навлизането във водата, шофьор-капитанът поставя в неутрално положение сухоземната четиристепенна трансмисия и прехвърля на ръка с бутон задвижването от мотора към водния джет. С друг бутон прибира нагоре колелата от водата и започва плаването. Цялата процедура отнема по-малко от 15 секунди.

На вода Panther е забележително стабилен за „лодка“ дълга едва 4,6 метра. Той поляга малко повече в резките завои, но е достатъчно стабилен заради ниския си център на тежест, определен от разполагането на мотора и предавателния му механизъм близо до дъното. Tова го прави малко по-бавен при издигането до глисиращ режим, но скоростта му при него е повече от прилична – близо 80 км/ч. Това му позволява без проблем да дърпа водни скиори или уейкбордисти.

Дизайнът на Panther позволява не само използването му на нормален път, но и в оф-роуд условия. Основното му оръжие там са широките гуми 30X9.50R15 и дългоходовото окачване. Основната му цел е безпрепятственото преминаване от сухоземен към воден режим на движение, но всъщност то осигурява възможност на машината да блесне с проходимоста си и в меките пясъчни дюни.

От всичко казано по-горе е ясно, че машината на WaterCar определено ще осигури повече от забавление на всеки, който има близък контакт с водни площи. Като всяко удоволствие и Panther си има немалка цена, тръгваща от US$ 76 000 в кит-вариант за домашно сглобяване и стигаща до $135 000 в комплектен топ-вариант, готов директно за действие.

Цената изглежда разумна, особенно ако се има предвид, че ако отсъства този тип автомобил-амфибия, той трябва да бъде заместен от цяла композиция - яка кола за дърпане – всъдеход или пикап, ремарке и качена върху него моторница. Цялата тази история трябва да бъде закарана с маневри до водната повърхност, да се вкара ремаркето във водата, да се освободи моторницата, да се изкара отново ремаркето и да се осигури с място и закрепване, да се паркира влекача и да се стигне отново през водата до моторницата.

Всичко това отсъства при Panther, да не говорим и за нужното паркинг-пространство за прибирането на цялата горе описана „влакова“ композиция. Да не говорим и за магнетичното му въздействие върху дългокраките, загрети хубавици на плажа...

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник