Пежо

Пежо През 1810 година братята Жан-Пиер и Жан-Фредерик Пежо преобразуват мелницата, която притежават в Су-Крате в стоманолеярна.

За първи път символът на РEUGEOT - Лъвът се появява отлят върху стоманените блокове. Под въздействието на Арман Пежо и неговите предвиждания за развитие на транспорта, през 1885 год. PEUGEOT започва производството на велосипеди. В сянката на новоиздигнатата Айфелова кула, на Универсалното изложение в Париж е представена двуместна триколка, оборудвана с парен двигател Серполет през 1889 год. Една година по късно започва производството на първия автомобил - купе PEUGEOT - четириколка, бензинов мотор Даймлер.

 

Април 1891 започва производството на двуместни четириколки, последвани от производството на четириместен амтомобил. През 1895 година започва серийно производство на първите полузакрити автомобили с двуцилиндрови двигатели над 1000 куб. см. Арман Пежо основава през 1898 г. завода в Лил, който по-късно през 20 век ще се превърне в една от световните столици на дизелови двигатели. Последната година на века PEUGEOT е произвело 798 автомобила, от които 323 през 1899 година. През 1902 г. двата завода на AUTOMOBILES PEUGEOT заедно с централата се преместват в Левальоа близо до Париж и служителите във фирмата наброяват 1 400 души. По-късно се създава нов завод в Сошо близо до Монбелиар, родното място на фирмата.

 

PEUGEOT BEBE 652 куб.см. е първият опит за създаване на истинска \"народна кола\", автомобилът е снабден с 4 цилиндров двигател и може да достигне скорост 60 км/ч, представен за първи път през 1912 г. Жул Гу печели голямата награда на Америка през 1913 година в Индианополис, на волана на модел 176, при средна скорост 123 км/ч. През същата година PEUGEOT произвежда 9338 коли - повече от половината във Франция. През Първата световна война дейността на заводите PEUGEOT е фокусирана върху националната отбрана. В периода между двете войни AUTOMOBILES PEUGEOT представят 7 нови модела, фирмата се разраства и достига до 50 000 автомобила годишно производство, което е 1/4 от националното производство, като по това време във Франция има около 30 производители, а служители на PEUGEOT наброяват 13 000 в навечерието на Втората световна война.

 

След войната се създава QUADRILLETTE - с две седалки, 4 цилиндров двигател. Официално представен през 1929 година - модел 201 - първият модел с цифрово означение, с четирицилиндров двигател, 1122 куб.см. Третата серия на PEUGEOT започва с модел 301, годината е 1932, автомобил с 4 цилиндъра, 1465 куб.см. Производството на прочутия модел 402 стартира през 1935г., известен под името \"Ракета Сошо\". Колата е с 4 цилиндров двигател, скоростна кутия Котал, максимална скорост 115 км/ч. Втората световна война започва / 1939 г./, но ще бъдат произведени 41 948 автомобила. По време на войната заводите на PEUGEOT са окупирани, разрушени, оборудването разграбено.

 

Прототипа на 203 е готов през юли 1948 год., но официално е представен на Парижкото изложение през 1949 год. Една година по-късно PEUGEOT достига довоенното си производство и представя 203 берлина,. 1952 г. - милионният автомобил PEUGEOT слиза от производствената линия. През април 1955г. пред дилърите в Париж е представен моделът 403. Снего започва сътрудничеството между PEUGEOT и PININFARINA. Двигателят на колата е 1469 куб.см., като за първи път новата 403 е оборудвана с обкекаемо предно стъкло и висящи педали. Първият сериен френски автомобил с дизелов двигател се комерсиализира през януари 1960г.

 

Това е годината, в която слиза двумилионният автомобил, а също така е представен и новият модел 404, последван от 404 кабриолет, съвместна разработка с PININFARINA и двигател с карбуратор или инжекцион. През 1963 година 404 е първия автомобил, от които са произведени 1 000 000 броя. Първото PEUGEOT с предно предаване, двигател от леки сплави, 1130 куб. см., а също така и първото PEUGEOT оборудвано с предни дискови спирачки - годината е 1965, а моделът 204. PEUGEOT S.A. купува Citroen S.A., след като PEUGEOT придобива 90% от капиталите на Ситроен / 1976 г./.


Автомобили PEUGEOT купуват и Автомобили TALBOT /1980 г./ Рeugeot 205 - годината е 1984. От него започва историята на Пежо в световен мащаб. 205 GTI и 205 Turbo 16 са два пъти световни шампиони в рали-шампионата. Днес, след 15 години производство на този наистина легендарен модел, с над 5 000 000 произведени броя. Октомври 1985 г. представяне на 309, последван от 309 - 3 врати и 309 GTI, 130 конски сили. Март 1987г. се появява моделът 405, а през септември същата година 405 Mi 16.

 

Две години по-късно се пуска в производство 405 4х4. Моделът 306 на PEUGEOT излиза на пазара през 1993 г., а година по-късно 306 седан и кабриолет. Групировката е обявена за най-рентабилната автомобилна фирма в света. През 1993 и 1994 г. излизат PEUGEOT Boxer и Expert1995 - 405 има свой заместник: 406. През 1996 Peugeot представя автомобил, който е обявен за Ван на годината PEUGEOT Partner. През следващата година той печели приза и Ван на годината в България.

Годината е 1997 - на пазара са 406 BREAK и 406 COUPE Отново PEUGEOT и PININFARINA и един автомобил с горда, елегатна и агресивна осанка, автомобил който вълнува и вдъхновява. 406 Сoupe е обявен за "Най-красивият автомобил на годината 97\", за Европа и най-красивият френски автомобил проивеждан някога. На 10 септември 1998 в Париж беше официалната премиера на Peugeot: 206. Избран веднага за "Най-красив автомобил на годината", носител на наградата "Златно кормило" в Германия, "Автомобил на годината" в България. 2000 година: Представен е Peugeot 607. На пазара излиза и 206 СС - купе-кабриолета с подвижен твърд покрив.

 

Peugeot става Световен Рали шампион с 206 WRC при пилотите и конструкторите. 2001 г. Марката бележи рекорд в световните продажби - 1 899 000 леки и лекотоварни автомобили, повече от 58% ръст за 4 години. Към него прибавяме и четиринадесетте титли за автомобил на годината за Peugeot 307, сред които и най-престижната "Автомобил на годината 2002" в Европа. Peugeot 206 става най-продавания автомобил в Европа във всички сегменти! Peugeot печели втора световна титла при конструкторите с 206 WRC в Световния Рали Шампионат. 2002 г. На пазара са представени новия Peugeot Boxer, 807, 307 SW и 206 SW. За трета поредна година Peugeot е коронясан в Световния Рали Шампионат с 206 WRC.

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник

Съветите на доктор Друмник